10 saker att göra när det regnar

Eftersom att jag bor i Sverige, där sommaren ofta ger oss kyla och regn, tänkte jag såhär att jag ska göra en liten lista på 10 saker man kan göra när det regnar eller helt enkelt är dåligt väder!
 
1. Titta på en film! Eller varför inte ha ett filmmaraton! Titta på Harry potter när regnet öser ner utanför fönstret! Hur mysigt som helst ju! Eller kanske titta på massor av Disneyfilmer? Det finns otroligt mycket att titta på! Kanske hittar du en ny favoritfilm?
 
2. Städa ditt rum! Det kanske kan tyckas lite tråkigt, men det finns ju alltid något som behövs fixas! Haha! Man kan ju annars dekorera väggarna med citat, hänga upp papperssvalor i taket eller dekorera på andra sätt!
 
3. Man kan alltid, i alla lägen läsa en bok! Ta dig till närmaste bibliotek eller kanske har du redan en bok hemma du vill läsa? Bara låt dig själv fasta i ett fiktivt universum för ett tag, tillåt dig själv att glömma allt som sker runt om dig och fokusera istället på en mysig bok till ljudet av regnet eller kanske vinden. Hitta ett mysigt ställe och gör kanske en kopp te till! 
 
4. Baka något gott! Det fungerar i alla lägen! Perfekt för trista dagar när vädret inte tillåter annat än mysiga saker inomhus! Baka något simpelt eller utmana dig själv? Hitta ett nytt recept eller skapa dig ett alldeles eget!
 
5. Gör olika slags listor! Att göra listor tycker jag är himla mysigt. Jag gör ofta listor i mitt lilla svarta block ifrån Moleskine, jag gör bland annat listor på platser jag vill besöka, saker jag vill göra, saker att blogga om, filmer jag vill se, saker jag önskar mig, och så vidare! Roligast är ju Bucketlists!
 
6.Var kreativ! Du kan skriva, rita eller varför inte måla? Bara din fantasi sätter gränserna! Du kan fotografera eller kanske skriva en låt? Det är faktiskt när det är dåligt väder som jag känner mig som mest kreativ! Haha! 
 
7. Bjud hem en vän! Ni kan klaga över det dåliga vädret tillsammans eller kanske spela något spel? Man kan tillexempel spela Wii och liknande saker! Eller titta på film tillsammans kanske? Ha en sleepover!
 
8. Skaffa dig en blogg eller gör nya inspirerande inlägg på en blogg du eventuellt redan har! Har du inte redan en blogg så kan du börja med att skaffa dig en! Har du redan en kan du kanske göra foto eller redigeringstips eller kanske tipsa om någon bok du läst eller film du sett!
 
9. Dansa i regnet. Den klassiska punkten som antagligen står med på alla liknande listor! Men varför fly regnet och gömma sig inomhus när man kan gå ut och dansa i det? Du lär antagligen skapa dig roliga minnen att minnas genom att utmana regnet! Och vatten tål vi ju! Så vad hindrar oss från det? 
 
10. Hitta en ny serie att bli beroende av! För att vem älskar inte serier? Vem älskar inte att se fram emot nya avsnitt varje vecka? Hittar du en ny serie kan du sträckkolla igenom massor av avsnitt en regnig och trist dag. Helt perfekt! Rekommenderar American Horror Story, The walking dead och Game of thrones!
 
Så här är mina 10 tips på saker att göra när det regnar eller är allmänt dåligt väder! Det tog ett tag att sätta ihop den här listan så jag hoppas verkligen att den är till någon hjälp för någon av er läsare! Haha!
Kommentarer

felicia

grymt mysig blogg du har! :)

Svar: Tack så himla mycket! :) <3
Sandra Laakkonen

2014-06-24 @ 09:47:21
URL: http://feliciaghultmx.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: