Fotolistan

KAMERA
Systemkamera eller kompaktkamera? Jag har en systemkamera!

Vad har du för kamera? Jag äger för tillfället en Canon EOS 550D.

Fotar du med Raw eller JPEG? Jag fotar alltid i Raw.

I vilka lägen fotar du? Jag fotar i lite olika, men oftast i Manuellt (M) eller AV.

Vad är roligast att fotografera? Jag tror att jag tycker att porträtt är det roligaste, eller motljus!
 
Hur många objektiv har du? Just nu äger jag tre olika.

Föredrar du fasta eller zoom objektiv? Jag skulle föredra fasta!

Har du tappat bort något objektivlock? Det har jag säkert gjort haha! Så slarvig som jag är.

Vad blir ditt nästa inköp? Jag skulle vilja ha en ny kamerarem och ett nytt objektiv, men det får vänta!

Har kameran något namn? Jag brukar döpa mina saker, men kameran har inget namn faktiskt!
 
BILDBEHANDLING
Vad har du för photoshop? Just nu använder jag mig av Gimp.

Hur redigerar du en bild? Jag brukar för det mesta fixa ljuset, färgerna och skärpan.

Vilket format sparar du i? PNG eller JPGE.
 
ÖVRIGT
Har du varit på något fotouppdrag? Beror på? Jag har fotat ett bröllop och till en tidning.
 

Har du sålt bilder? Nej.

Vad blir ditt nästa fotouppdrag? Just nu har jag inget planerat.

Kommer folk fram till dig och frågar om du säljer bilder? Nej.

Nu är det sista frågan, tycker du att du är en bra fotograf? Tveksamt på den frågan haha. Njae det skulle jag nog inte säga att jag är.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: