Reflexskärm

Vad är en reflexskärm bra för?
♥ Livligare och ljusare ögon
♥ Ljusar upp bilderna
♥ Jämnar ut mörka skuggor 
 
 
♥ Med reflexskärm: Livligare och ljusare ögon, utjämnad hud.
Utan reflexskärm: Mörkare ögon, skarpa och hårda skuggor.
 
♥ Att använda en reflexskärm: Att använda en reflexskärm är inte särskilt svårt, man märker ganska direkt hur reflexskärmen fungerar! Man ser ganska snabbt hur man ska hålla den så att ljuset reflekteras jämt i ansiktet på modellen.
 
 ♥ Reflexskärmar i olika färger:
 Reflexskärmar finns i många olika färger.
Silver - Den silvriga sidan ger starkast reflektion och ett kallare ljus, denna reflexskärmen passar bra om man fotar när det är mulet eller skugga.
Guld - Den guldiga sidan ger inte lika stark reflektion som den silvriga, den ger ett varmare ljus och passar bra om man fotograferar innomhus eller solnedgång!
Sunfire - Sunfire är en blandning mellan silver och guld!
Vit - Den vita sidan passar bra i direkt solljus eftersomm att silver kan bli för starkt och bländar modellen.
Svart - Den svarta sidan tar bort reflekterande ljus.
Transparent - Kan användas om ljuset som ligger på modellen är för starkt!
 
 
Vart köper jag reflexskärmar:
Jag själv har en 5 i 1 reflexskärm som kommer ifrån Kamda.se.
Min reflexskärm är 110 cm stor. Min reflexskärm innehåller färgerna Svart, vit, guld, silver och "transparent".
Jag tror att man kan googla på vart det finns att köpa! Ni hittar säkert!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: