30 frågor ♡

Eftersom att jag är sjukt dålig på att blogga så tänkte jag göra ännu en lista! Denna är tagen ifrån Julias blogg!
 
1. Hur lång är du?
Jag är ungefär 160cm (tror jag!?!) 
 
2. Har du/vill du ha några piercingar eller tatueringar?
Jag har just nu hål i båda öronen. Men jag skulle utan tvekan vilja ha tatueringar! Tillexempel ett infinity-tecken, änglavingar, ett citat eller något liknande på min handled! Kanske siluetter av svalor som flyger? Haha. Jag skulle också vilja ha någon slags tatuering på foten/vristen? haha!
 
3. Vilket är ditt favoritband och din favoritlåt?
Mitt absoluta favoritband är självklart Bastille! Men jag lyssnar samtidigt på The Neighbourhood och Lana Del Rey! Jag lyssnar också på Foster the people och Ed sheeran! Det finns så många! Jag älskar ju musik! ♡ Men min favoritlåt är nog.. Sleepsong - Bastille haha, alltid! ♡
 
4. Vilken är din favoritfärg?
Ärligt så älskar jag nog alla färger förutom brun! Men mina favoriter är nog vinröd och marinblå! 
 
5. Hur lång tid tar det för dig att duscha?
Det beror på ju! Ibland kan jag duscha på 5 minuter men ibland tar det 30? 
 
6. Vilka språk kan du? 
Svenska (om det räknas?), Engelska, Polska och några få ord och meningar på Spanska.
 
7. Hur lång tid tar det för dig att göra dig i ordning på morgonen?
Det beror nog lite på vad jag ska göra och vilken dag det är, på helger tar det flera timmar! Men på veckodagar då det är skola blir jag klar på ungefär en timma faktiskt!
 
8. Har du någonsin varit i ett slagsmål?
Jag tror faktiskt inte det. Inte i ett "riktigt" slagsmål haha. Bara på skoj om man säger så haha, jag gillar inte våld! Bråka inte mina kära vänner! Haha!
 
9. Vill du gifta dig någon gång?
Både ja och nej! Jag tycker att sjävla tanken av bröllop är fint! Och bröllop är otroligt fina! Det är en fin symbol för kärleken att gifta sig haha! Jag tycker såklart att man ska gifta sig med någon man älskar på riktigt, då är det en jättefin symbol och det är fint att på något sätt "FÖREVIGA SIN KÄRLEK FÖR VARANDRA". Så ja jag skulle kanske kunna tänka mig det haha.
 
10. Vad är din största rädsla?
Jag är rädd för otroligt många olika saker! Tillexempel döden och att förlora människor som jag älskar. Jag är också rädd för en zombieapokalyps ska inträffa haha. Många olika saker ju!
 
11. Hur skulle du beskriva din musikstil?
Jag vet inte vad jag har för stil, lite olika. Jag gillar när man får en speciell känsla av en viss låt, tillexempel av Sleepsong för mig! Känslan när jag hör den är obeskrivlig! Jag lyssnar väl som sagt på lite olika, det jag tycker är bra helt enkelt.
 
12. Om du var tvungen att förlora ett sinne, vilket? (syn, hörsel, känsel, lukt eller smak)
Jag tror att jag skulle välja luktsinne. Ett liv utan att se saker eller fota. Eller aldrig mer höra musik. Aldrig känna något, eller aldrig någonsin kunna känna smak! Nej usch så hemskt! Lukt skulle jag nog ändå kunna leva utan, trots att jag älskar parfymer!
 
13. Vad är din favoritmat?
Jag älskar tacos! Omnom! Jag gillar det mesta som är onyttigt faktiskt! Men så är det väl för det mesta haha.
 
14. Något du absolut hatar?
Detta var en otroligt svår fråga att svara på för mig. Det finns en hel del saker ju haha. Tillexempel läppglans som Julia också skrev, falska människor, dåliga argument, blodpudding, lakrits, när någon förolämpar saker jag tycker om, matte och folk som står i vägen! Herregud vad jag hatar det! När det står massor av människor i en dörröppning tillexempel, när dom ser att man kommer gående men ändå inte flyttar på sig! Så otroligt störande!
 
15. Något du verkligen älskar?
Jag älskar verkligen att fotografera! Det är mitt största instresse som jag antar att alla vet.. haha. Jag älskar också att läsa! Jag har en förkärlek till böcker och te. Jag älskar mycket saker ju! Musik och sommar, longboard, glass, vänner! Ja herregud.
 
16. Om du fick resa vart du ville, vart skulle du då resa?
De ställen som vi alla vill resa till haha! Los angeles, London, Paris. Något mysigt som Australien haha! Canada! Jag vet inte, överallt!
 
17. Hur många länder har du besökt?
Jag tror att jag har besökt 4 länder, inte mer än så haha!
 
18. När blev du senast förolämpad?
Idag faktiskt haha! Det var intressant!
 
19. Vad är den värsta förolämpningen du blivit utsatt för?
Jag har faktiskt ingen aning! Möjligtvis lite olika saker som hänt den senaste tiden haha, tillexempel att jag skulle göra världen en tjänst om jag dog! Hahaha! Jag tar inte åt mig av sånt som tur är!
 
20. Apelsin eller äppeljuice? 
Jag älskar faktiskt båda! Nej vad svårt, men vi säger äppeljuice då! Bara för att det är gott!
 
 
21. Har du några saker som du bara måste ha med dig i väskan överallt?
Hörlurar MÅSTE vara med, mobilen såklart, läppbalsam, nässpray (jag är beroende av det och läppbalsam), oftast tuggummin. I skolväskan så har jag ju alltid skolsaker, min dator och liknande!
 
22. Spelar du något instrument?
Jag spelar lite keyboard. Kan Pompeii och lite andra saker haha. Jag är alltså ingen musikalisk människa! Men jag skulle vilja kunna spela keyboard jättebra!
 
23. Finns det något speciellt som du vet att du aldrig kommer förstå dig på?
Jobbiga människor haha.
 
24. Vilken färg är dominerande i din garderob? 
Vitt, svart eller någon annan färg som jag inte lagt märke till? Haha jag har ingen aning!
 
25. Vilket är ditt stjärntecken?
Skytten här!
 
26. Vilken var den senaste konserten du var på?
Det var Bastilles konsert som jag var på 16 november 2013! Kommer alltid att minnas det. ♡
 
27. Vad heter du i mellannamn?
Claudia, kanske möjligen är därför min blogg heter SandraClaudia! Haha
 
28. Har du svenskt ursprung?
Min mamma har finsk bakgrund och min pappa är ifrån Polen, så nej det kan man kanske inte riktigt säga haha. Skulle dock vilja vara ifrån England eller något sådant fint!
 
29. Något du är beroende av?
Te, kaffe, min kamera, min mobil, dator, böcker, svarta jeans, rosor, doftljus och säkert 100 saker till. Jag är beroende av en del saker haha, säskilt min mobil och dator! 
 
30. Vad skulle du göra om du fick en miljon?
Gå på massor av konserter. Men också spara till efter gymnasiet så att jag efter det kan resa till massor av olika länder! Jag skulle antagligen köpa en ny kamera, en Mac, nya böcker och en del onödiga saker! Haha!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: