Böcker att önska

Att jag är en människa som är helt förälskad i böcker kan ju ingen ha missat. I sommar har jag läst ett antal böcker, vissa bättre och andra sämre, men för mig spelar det egentligen ingen roll. Det är känslan av att läsa, komma bort från omvärlden när saker och ting inte går som man vill, glömma allt annat och låta sig förloras i boken, det är den känslan som jag tycker är så oerhört vacker. Man hamnar som i en helt annan värld. Ni som inte är lika förtjusta i böcker som jag är tror förmodligen att jag är galen, men aldrig har jag nekat det.
Här ovan är 4 stycken böcker som jag mer än gärna vill läsa och troligen kommer att läsa. Först på listan står Liten parlör för älskande. David Levithan berättar här sin kärlekshistoria genom korta definitoner av ord, från A till Z. Hur vackert låter inte det? Jag drabbas av lite dåligt samvete när jag tänker på hur mycket jag ständigt tjatar om Liten parlör för älskande, mest av allt bör jag be om ursäkt till Linnéa & Maja som fått höra mitt eviga tjat i oändligheter nu. Sedan vill jag i alla fall också läsa 'Egenmäktigt förfarande - en roman om kärlek', 'Orange is the new black, mitt år i ett kvinnofängelse' och 'Dorian Grays porträtt'. 
 
Kram 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: