Back To School ✎

Tänkte att jag också skulle svara på dessa "Back To School"-frågor som härjar nu kring skolstarten! 
 
1. Vilken klass börjar du i?
Tänka sig att jag faktiskt börjar mitt första år på gymnasiet! 
 
2. Vad gillar du mest respektive minst med skolan?
Oj, lite svår fråga måste jag säga! Mest gillar jag nog att veta att man har någonting att göra om dagarna, jag gillar på något sätt rutinerna. Det är ju också trevligt med vänner som man oftast träffar via skolan! Det jag gillar minst är att det är så krävande på många olika sätt, det tar mycket tid och man blir väldigt utmattad med tiden.
 
3. Vilken dag börjar du skolan?
Jag börjar skolan imorgon, alltså måndagen den artonde augusti.
 
4. Vilken tid vaknar du på en vanlig skoldag?
På en vanlig skoldag brukar jag gå upp runt klockan 06, dels för att jag åker buss men också för att jag ska hinna göra mig i ordning och sådant! Jag tycker verkligen inte om att vara stressad på morgonen, hellre gå upp för tidigt än alldeles för sent haha!
 
5. Hur lång tid tar det för dig att göra dig i ordning på morgonen?
Jag går som sagt upp vid 06. Sedan lägger jag nog ungefär 40 minuter på smink, kläder och sådant. Jag är väldigt seg och stressar oftast inte med det haha. Resterande tid innan bussen går brukar jag lägga på att äta frukost samt knyta mina skor haha!
 
6. Vad är du exalterad/nervös över?
Jag är exalterad över att det blir en nystart. Ny skola, nya människor. Jag har ju också valt Estet/medialinjen vilket ska bli kul, hoppas jag! Jag är nervös över samma saker som jag är exalterad över, kan man väl säga! Det är nog rätt självklart att det är nervöst att börja gymnasiet!
 
7. Har du fått ditt schema än?
Nej, det har jag inte! Der enda jag vet är att jag börjar klockan 09:00 imorgon!
 
8.Vart köper du dina "School supplies"?
Åh jag är så besviken på mig själv för att jag knappt köpt något alls i år! Det enda jag köpt är ett litet gulligt block med fåglar i fågelburar på! Jag vill dock köpa mer! En kalender tillexempel! Det vill jag införskaffa haha! Jag köper oftast mina saker till skolan på Akademibokhandeln eller lagerhaus tror jag?
 
9. Jeans, yoga pants eller kjol?
Kjol eller jeans! Måste jag välja en så säger jag nog kjol. Det är så himla fint. Fast stickade tröjor till jeans är också himla fint.
 
10. Ryggsäck eller handväska?
Min älskade kånken! Såklart. Så praktiskt och fin, perfekt för en dator och skolböcker.
 
11. Tre skönhets "must have" för skolan?
Jag har alltid alltid aaalltid med mig ett puder. Att vara blank är något av det värsta jag vet haha! Ett puder, en parfym/body mist och ett läppbalsam! Att dofta gott är viktigt haha.
 
12. Vad gör du på tråkiga lektioner?
Troligen rita lite, kanske läsa, se någon video om jag har tillgång till en dator? Lyssna på musik eller distrahera mig själv med mobilen haha.
 
13.Ditt största tips till de som ska börja den klass du precis gått ur?
Jag gick ju precis ut nian. Mitt tips till de som ska börja nian skulle troligen vara att inte oroa sig över nationella proven! De är inte så jobbiga och hemska och svåra som man tror! Det som kommer på proven kan man troligen redan! Man bör också tänka på att ha kul och göra det bästa av den sista tiden med klassen! Nian går otroligt snabbt så ta vara på tiden. ♥︎
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: