Iq-Test

Hejsan!
I morse så gjorde jag och mamma en mysig frukost tillsammans!
Med äggröra och bacon och sånt! Gillar egentligen inte ens ägg, men det funkade faktiskt ;D
Så försöker jag lära mig att fota med M (manuellt läge) Och det är inte direkt lätt.. så mina bilder från imorse
var INTE bra alls ._. Brukar alltid fota i TV!
Jag tog dom som "gick" att använda x(
Måste lära mig att fota i M! Men allt är så krångligt! Man måste bestämma Bländare, iso och slutartid!
Förresten gå gjorde jag och Linnéa ett IQ-Test förut xD Jag fick 103 XD
Medel låg på typ 100? XD Hahaha stolt, trodde jag skulle ha typ 60 xD
 
Kommentarer

n i e n n a

För att vara första gången på läge M blev det ju jättebra, du skulle sett mina :S
Jag brukar nästan alltid använda mig av samma bländare, oftast 2,0, på så sätt blir det ett moment mindre att ställa in :)

Börja med att ha samma bländare inställd så är det "bara" slutaren och ISO du behöver ha koll på, eller kör med autoISO.
Man lär sig rätt snabbt hur slutaren hänger ihop med bländaren/ljuset, bara man ger det en chans ;) Blir så mycket bättre bilder om DU bestämmer inställningarna själv och inte kameran ;)
Lycka till!

Svar: Haha tack så mycket! Blir så glad när jag får kommentarer :'D! Jag brukar också ha samma bländare, nu har jag ju precis börjat med M, men på dom senaste bilderna så har jag använt mig av samma bländare! 2,8 brukar jag ha ;D Jag brukar ha inställningen TV, men vill gå ett steg längre så har som sagt börjat med M ;DTack så mycket för tipset! :) <3
Sandra Laakkonen

2013-02-10 @ 12:15:05
URL: http://nienna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: